Regulamin
XXVI SPIROS Gdyński Maraton na Orientację
§1 Postanowienia ogólne
1. Organizatorzy: Fundacja Arkun, Pomorski Okręgowy Związek Biathlonu
2. Współorganizatorzy: Fundacja Adaptacja, Electofun, Esencja
3. Patronat: Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, Marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, Radio Gdańsk, esencjagdyni.pl
4. Termin zawodów: 6 kwietnia 2024
5. Baza zawodów: Electofun ul. Morska 509
6. Trasy: Kategorie Piesze TP5 – 5km, TP10 – 10km, TP15 – 15km, TP30 – 30km, Rowerowe TR21 – 21km, TRe – 21km, TR42 – 42km
7. Na wszystkich trasach kolorowe, specjalistyczne mapy budowane w skali od 1:5000 do 1:15000.
8. Dopuszczalny jest start indywidualny i zespołowy w maksymalnie 4 osobowych grupach
9. Osoby niepełnoletnie startują za pisemną zgodą opiekunów prawnych i pod opieką osoby pełnoletniej. Wszystkie osoby podpisują w sekretariacie zawodów oświadczenie o stanie zdrowia i odpowiedzialności organizatorów (w przypadku osób niepełnoletnich, podpisy składają opiekunowie pełnoletni podczas zawodów).
10. Program zawodów:
• od 07:00 przyjmowanie zawodników w biurze zawodów
• 07:30 Start na trasie pieszej TP – 30 km
• 08:00 Start na trasie rowerowej TR – 42 km
• 09:00 Start na trasie pieszej TP – 15 km
• 09:30 Start na trasie rowerowej TR – 21 km
• 10:00 Start na trasie rowerowej elektryczne TRe – 21 km
• 10:30 Start na trasie pieszej TP – 10 km
• 11:00 Start na trasie pieszej TP – 5 km
• 16:00 Zakończenie zawodów – wręczenie pucharów i dyplomów
§2 Zgłoszenia i opłaty
1. Zgłoszenia
a. Link do formularza dostępny na stronie www.Spiros.pl lub osobiście w dniu zawodów w biurze zawodów.
b. Z uwagi na ograniczoną ilość map zapasowych prosimy o zapisywanie się do 3 kwietnia 2024. W dniu zawodów można dopisać się do listy NAJPÓŹNIEJ 30 minut przed startem danej kategorii. Zapisy TP 30 tylko do 3 kwietnia 2024, brak możliwości zapisu w dniu zawodów.
c. Zgłoszenie jest ważne po zaksięgowaniu wpłaty. Dane uczestnika (nazwisko) pojawi się na liście zgłoszonych zawodników na stronie Spiros.pl
2. Opłaty
a. Opłata za każdą osobę w drużynie do 3 kwietnia 2023 – Trasy Rowerowe: TR 21km – 60 zł, TRe 21km – 60 zł, TR 42km – 70 zł; Trasy Piesze: TP 5km – bezpłatna dla mieszkańców Gdyni, pozostali 10 zł, TP 10km – 40 zł, TP 15km – 40 zł, TP 30km – 50 zł
b. Opłata w dniu zawodów – Trasy Rowerowe: TR 21km – 80 zł, TRe 21km – 80 zł, TR 42km – 90 zł; Trasy Piesze: TP 5km – bezpłatna dla mieszkańców Gdyni, pozostali 20 zł, TP 10km – 60 zł, TP 15km – 60 zł, TP 30km – 70 zł
c. Dzieci do lat 18, niezależnie od trasy – 5 zł
d. Osobom, które zapisującym się w dniu zawodów nie gwarantuje się pełnych świadczeń.
e. Wpisowe należy uiścić na konto: Bank BNP Paribas 07160011141893685490000001. Prosimy o podanie w tytule przelewu: Spiros XXVI „Kategoria” „Imię Nazwisko” Przykład: „Spiros XXVI TP6 Jan Kowalski”
§2 Bezpieczeństwo
1. Każdy Uczestnik startuje na własną odpowiedzialność i ubezpiecza się we własnym zakresie.
2. Osoby niepełnoletnie startują na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego.
3. Dopuszcza się do uczestnictwa w Imprezie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nieposiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Imprezie na orientację. Uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Spiros.
4. W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział potwierdza na formularzu własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Imprezy.
5. Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się do godziny 15:00 w dniu zawodów, w jeden z poniżej podanych sposobów:
a. na mecie (w przypadku ukończenia Spirosa),
b. w bazie Spirosa (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy)
c. telefonicznie w przypadku zrezygnowania z udziału biuro zawodów: tel. 519 146 172.
W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji poszukiwawczej.
6. Spiros odbywa się przy nieograniczonym ruchu drogowym, Uczestnicy mają obowiązek:
a. przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego,
b. zachować szczególną ostrożność przy przekraczaniu ulic, a także mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań,
7. Zespół startujący z psem jest bezwzględnie zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów. Zwierzęta muszą być prowadzone na smyczy, również w pomieszczeniach. Za szkody wyrządzone przez zwierzęta, odpowiada ich opiekun.
§3 Punktacja
1. Punkt kontrolny (PK) w terenie oznaczony jest zalaminowaną, biało-czerwoną kartką papieru formatu A4.
2. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą znajdującego się przy lampionie perforatora a w przypadku jego braku, wpisanie kodu PK na karcie własnym przyboru piszącym. Odciśnięcie perforatora lub wpisanie kodu PK powinno być wykonane w kratce odpowiadającej NR PK zaznaczonego na mapie (np. NR PK 1 – kratka na karcie nr 1; NR PK 16 – kratka na karcie nr 16, itd).
3. W przypadku braku lampionu w terenie na Punkcie Kontrolnym lub też stwierdzenie jego nieprawidłowego umiejscowienia w terenie obowiązuje zapis w karcie startowej „BPK” dokonany własnym przyborem piszącym lub zdjęciem. W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów prawidłowego ustawienie lampionu na punkcie kontrolnym (PK) uczestnikowi (zespołowi) zostanie odjętych od wyniku końcowego 5 punktów wagowych za jeden nie uznany wpis „BPK”. W przypadku uznania potwierdzenia prawidłowego wpisu „BPK” przez uczestnika (zespół), Punkt Kontrolny zostanie zaliczony.
4. Limit czasu na poszczególnych trasach wynosi – Piesze: TP5 – 2 godz. 30 min (1 godz. 30 min), TP10 – 3 godz. (2 godz. 6 min), TP15 – 4 godz. (3 godz. 4min), TP30 – 7 godz. (5 godz. 10min); Rowerowe: TR21 – 4 godz. (3h 5min), TR42 – 6 godz. (5h 36 min). W nawiasach podany średni czas z wcześniejszych zawodów, liczony z wyników osób, które zdobyły wszystkie PK.
5. W przypadku przekroczenia limitu czasu, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia, od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
6. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK danej trasy. Obowiązkiem Uczestnika jest zdanie karty startowej na mecie lub w bazie Spirosa, bezwarunkowo do godziny 15:00.
7. Podstawowym celem jest to, aby w danym limicie czasu przejść/przejechać daną trasę, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK)
8. Długość trasy została obliczona w linii prostej pomiędzy kolejnymi Punktami Kontrolnymi (PK) według optymalnego wariantu pokonywania trasy z uwzględnieniem elementów nie do przejścia (przejechania).
9. Start wszystkich uczestników danej trasy odbywa się interwałowo, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
10. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
11. Wydawanie kart startowych odbywa się w sekretariacie zawodów. Zawodnicy zgłaszają się na „START” minutę przed wyznaczoną „MINUTĄ STARTOWĄ” (wg listy startowej) celem sprawdzenia karty startowej i wystartowania. Wydawanie map następuje na STARCIE.
12. W przypadku uszkodzenia karty w sposób utrudniający odczytanie znaków kontrolnych, Sędzia Główny może odrzucić nieczytelne punkty kontrolne. Prosimy korzystać z wydawanych zabezpieczających kopert foliowych. Zaklejenie taśmą karty może utrudnić odczytanie punktów kontrolnych. Nieczytelna karta nie zostanie uwzględniona w wynikach końcowych.
13. Organizatorzy na starcie dostarczają mapę z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
14. Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.
15. Po starcie zawodnik zobowiązany jest udać się bezpośrednio na trasę.
16. Zabronione jest udostępnianie map innym zawodnikom.
17. Każdy punkt kontrolny trasy ma określoną punktację wagową:
a. PK od 1 do 10 – 1 punkt wagowy;
b. PK od 11 do 20 – 2 punkty wagowe;
c. PK od 21 do 40 – 3 punkty wagowe.
18. O klasyfikacji końcowej w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
§4 Nagrody i świadczenia
1. Organizator zapewnia dla każdego uczestnika okolicznościowy medal a także upominki dla zwycięskich zespołów w każdej kategorii.
2. Świadczenia:
– mapa z trasą biegu,
– numer startowy
– komunikat techniczny,
– pamiątkowy medal dla każdego uczestnika,
– losowanie nagród i upominków,
– poczęstunek na mecie,
– napój lub gorąca herbata (zależnie od warunków atmosferycznych),
– wyniki (w formie elektronicznej, umieszczone na stronie www),
§5 Dane osobowe i wizerunek
1. Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z jego danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
2. Uczestnicy Imprezy zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
3. Przez przekazanie do Organizatora, prawidłowo wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego Zawodnik wyraża zgodę i zezwala na wykorzystanie podanych przez niego danych osobowych na potrzeby przesłania do Uczestnika informacji o przyszłych imprezach, a także na wewnętrzne potrzeby administracyjne i analityczne, zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), Zawodnikowi przysługuje prawo do wycofania takiej zgody i może to zrobić w dowolnym momencie kierując korespondencję na adres Organizatora.
4. Wszystkie informacje dotyczące Uczestników uzyskane przez Organizatora i zawarte w formularzu startowym zostaną zapisane w sposób elektroniczny i w każdym wypadku będą wykorzystywane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).
5. Organizator, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Spiros, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Imprezy i wydarzenia towarzyszące Imprezy (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne).
6. Uczestnikom oprócz świadczeń rajdowych, nagród i upominków nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagradzanie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
7. Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmujące wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) na Fundację ARKUN.
8. O sposobie przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych podanych na potrzeby startu w Imprezie, Uczestnik może w dowolnym momencie przeczytać w Polityce prywatności, dostępnej na stronie Spiros.pl.
§6 Postanowienia końcowe
1. Uczestnicy w czasie trwania Spirosa mają prawo, iść, biec (na trasach pieszych), jechać na rowerze (na trasach rowerowych) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było „czyste” uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku tras rowerowych). Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Spirosa oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej, z wyjątkiem przypadków wymienionych w punkcie 2.
2. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy nawigacyjnej jest zabronione. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po Spirosie oraz do pomiaru parametrów ruchu (prędkości, kierunku i odległości).
3. Protesty dotyczące wyników należy składać u Sędziego Głównego do godziny 16:00 w dniu zawodów. Zawodnicy zostaną poinformowani o decyzji Sędziego Głównego niezwłocznie. Odwołania uczestników, którzy nie wnieśli protestu w terminie nie będą uwzględniane.
4. Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy.
5. Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Spirosa, w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszych Zasad Współzawodnictwa.
6. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany Zasad Współzawodnictwa, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem.
7. Ostateczna interpretacja zapisów zawartych w Zasadach Współzawodnictwa należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną
8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub odwołanie wydarzenia, spowodowanym działaniem siły wyższej, niezależnej od organizatora np. wojna, pożar, powódź itp.
9. Zawody odbędą się bez względu na pogodę.
Komendant SPIROS
Daniel Warszewski
Aktualizacja 27 lutego 2024